MEIE UUDISED

Kuidas me alustasime?

Hiljuti andsime ülevaate selle projekti eesmärkidest ja mõnest tegevusest, kuid nüüd väike meenutus selle kohta, kuidas kõik üldse alguse sai.

Projektimeeskonna loomine oli tegelikult üsna lihtne, sest teadsime, et meeskonda kuulub lisaks minule kui projekti koordinaatorile ka kooli juhtkonna liikmed (direktor Jaan Reimund ning õppealajuhatajad Kaia Poom ja Marike Uusjärv), lisaks veel ka teine õpetaja, kelleks osutus Kärt-Kaseorg Korbe. Õpilaste valimine oli samuti lihtne, sest õpetaja Kärt õpetab eesti keelt ja kirjandust 7. klassi süvarühmale ning seetõttu jäid projektis osalevateks õpilasteks tema 7. klassi rühma õpilased, sest projektis tehtavaid tegevusi saab ta lõimida oma ainetundidesse.

Kui meeskond oli koos, siis teavitasime õpilasi ja selgitasime, mida põnevat meile see projekt endaga kaasa toob. Õpilaste emotsioonid olid tugevad ja nad olid väga positiivselt üllatunud. Õpilased tegid ka lühikesed kirjutised sellest, missugused mõtted ja tunded neid valdasid kui nad sellest projektist teada said. Enne seda aga pidid nad valima projekti riikide hulgast 2 riiki, kuhu nad projekti raames minna sooviksid ning lisaks pidid  nad ka oma valikuid põhjendama.

Mõned nopped õpilaste kirjutistest:

Kuna projektist on ülevaade antud ja meeskond on loodud, siis oleme täielikult valmis tegevusteks, mida saame projekti raames teha. Mõned tegevused on praeguseks ajahetkeks juba tehtud, kuid põnevaid ja harivad tegevusi on veel palju ees ootamas.

15.11.2022

Logo loomine

Esimeseks suureks ülesandeks oli projekti jaoks logode loomine. Õpilased moodustasid rühmad ning iga rühm joonistas logo. Skaneerisin logod arvutisse ja siis tuli teade, et peaks olema digitaliseeritud variant. Seega püüdsime loodud joonistused digitaliseerida. Kiiresti tegime mõned logod ka arvutis. Ise olime oma loodud logodega väga hästi rahul.

Seejärel saatsime need Ungari õpetajale, kes koostas hääletuse jaoks küsimustiku. Kõigepealt hääletasid kõikide riikide õpilased, et välja selgitada parimad. Seejärel said hääletada iga riigi koordinaatorid ja seejärel oli ülihea lõpptulemus. Võitjaks osutus meie loodud logo, millel on olemas projekti nimi ja logol on kujutatud koostööd projektis osalevate riikidega.

11.12.2022

Meie loodud logod

Logo, mis võitis (meie loodud)

Meie armsa kooli ja toreda Rapla linna tutvustamine partnerriikidele

Uuteks ülesanneteks oli oma kooli kohta interaktiivse pildi tegemine ja oma kodukoha 10 fakti kohta video tegemine.

Tahtsime oma kooli näidata kõige paremast küljest ja seega oli plaaniks teha valmis midagi uut ja põnevat. Üks osa kaardil pidi olema kooli tutvustav promovideo. Sellega saime kenasti hakkama, kuigi selle tegemine võttis päris palju aega. Meie kool on ju nii äge ja siin korraldatakse nii palju erinevaid põnevaid üritusi.

Meie kooli tutvustav interaktiivne kaart asub sellel lingil: https://www.thinglink.com/card/1642973045612085250

Teiseks suuremaks ülesandeks oli Rapla kohta video tegemine, mis sisaldas 10 fakti Rapla kohta. Faktide otsimine oli tegelikult päris keeruline. Kui meil olid faktid olemas, siis oli vaja need inglise keelde tõlkida, sest video pidi olema inglise keeles. Kogu protsess võttis aega, kuid tulemus on igati kena ja vahva.

Meie video: https://youtu.be/nfgTIYZ1PQY

13.01.2023

Veebikohtumised partnerkoolide õpilastega

Õpilased said omavahel tutvuda partnerrikide õpilastega. Selleks oli korraldatud kolm veebikohtumist.

Esimene veebikohtumine toimus 19. detsembril 2022. Tutvusime Hispaania õpilastega. Tutvustasime ennast nii, et käisime kõik kaamera eest läbi ja ütlesime oma nimed. Seejärel tutvustasime veidi oma jõuludega seotud traditsioone. Saime väga hea ülevaate ka Hispaania jõulutraditsioonidest, sest nemad rääkisid oma traditsioonidest väga pikalt.

Teine veebikohtumine toimus 18. jaanuaril 2023.  Kohtusime Läti ja Portugali õpilastega. Alguses küsisid erinevate riikide õpilased üksteiselt küsimusti vaadatud video ja kooli interaktiivse pildi põhjal. See oli põnev. Teiseks tegevuseks oli üksteise avataride äraarvamine. Näiteks tuli ekraani ette üks Eesti õpilane ning Läti ja Portigali õpilased uurisid meie õpilaste loodud avatare ning püüdsid arvata, kellega tegu. See oli väga lõbus tegevus.

Kolmas veebikohtumine toimus 22. veebruaril 2023. Kohtusime Ungari kooli õpilastega. Seal oli samuti avataride põhjal isikute arvamise mäng ning küsiti küsimusi ka teineteise kooli ja riigi kohta.

Kõik 3 veebikohtumist olid ülivahvad ja tegusad. Õppisime tundma partnerkoolide õüpilasi ning saime ülevaate partnerkoolidest ja partnerriikidest.

08.03.2023

Kohtumine Hispaaniaga

Kohtumine Läti ja Portugaliga

Kohtumine Ungariga

Esimene Erasmus+ projekti õpilaskohtumine ehk siis lugu sellest, kuidas me Lissaboni vallutasime

Meie esimene õpilaskohtumine toimus imelises Portugalis, õigemini Lissaboni linnas. Kuna tegemist on Euroopa kaugeima punktiga meie vaatenurgast, siis teekond sinna oli eriline ja tore.

Mõnusalt jahedal 05. märtsi pärastlõunal alustasime oma 8-liikmelise rühmaga (mina, õpetaja Kärt Kaseorg-Korbe, Liisbeth Fuchs, Miriam Piirmets, Helin Marii Seera, Oskar Käbin, Andri Oidsalu, Norman Nurmsoo) teekonda Lissaboni. Oma teekonda alustasime armsa Rapla Vesiroosi Kooli juurest, kustkohast liikusime edasi Tallinna Lennujaama. Ootusärevust oli tunda lennujaamas väga palju ning häid emotsioone ei rikkunud isegi mitte turvakontrollid. Kõigepealt lendasime Stockholmi ja maandusime Arlanda lennuväljal. Seal tuli meil plaani järgi oodata 3 ja pool tundi, et lennata sealt edasi Lissaboni. Arlandale jõudes oli ilm täiesti kena, kuid ootamatult hakkas lund sadama ja tuli lumetorm, mis rikkus veidi meie plaane. Esialgu lükati meie lend 15 min edasi, kuid kui jõudis kätte aeg minna lennukile, siis pikenes veelgi see aeg. Kokku lükati meie reisi tunni võrra edasi. Õnneks pääsesime liikuma lumetormist hoolimata ja peale neljatunnist lennureisi jõudsime kenasti Lissaboni kohale. Lissaboni lennujaamas ootas meid Ungari grupp koos bussiga. Buss viis meid Sintras asuvasse hostelisse (Pousada de Jovens de Sintra). Meie teekond Raplast Sintrasse kestis 14 tundi. Olime kohale jõudes väga väsinud, kuid rõõm meie südames oli suur ja ootusärevus samuti.

Esmaspäeva hommik algas hommikusöögiga ning peale seda viidi meid bussiga Sintrast Lissaboni kooli (Real Colégio de Portugal). Real Colégio de Portugal on kahest uhkest majast koosnev koolikompleks.  Koolis said õpilased oma esitlused riigi, linna ja kooli kohta ette teistele õpilastele ette kanda. Lisaks oli ka tordisöömine. Tort oli ilus ning seda kaunistasid projektis osalevate koolide logod. Peale lõunasööki viidi meid Maavärinakeskusesse (Quake - Lisbon Earthquake Centre), kus saime uusi teadmisi 1755. aastal Lissabonis toimunud maavärinast, mis hävitas kogu Lissaboni linna. Quake oli nagu ajakapsel, mis viis meid ajas tagasi ning jutustas meile sündmustest, mis leidsid aset 1755. aasta 1. novembril. Lisaks saime ülevaate sellest, mis toimub maavärinate ajal. Põnev oli liikuda ühest ruumist teise, jalutada keskaegsetel tänavatel ja olla osa tolleaegsest elanikust. Põnev oli näiteks interaktiivne kirik, kus olid puidust toolid nagu päris kirikus. Ootamatult hakkas maapind ja toolid rappuma ning kujutatud kirikuseinad mattusid leekidesse. Interaktiivne keskus pani meid mõtlema sellele kui hea on Eesti elada. Sintrasse tagasi jõudes tekkis plaan minna jalutama ja avastada erilist Sintrat. Tegelikult otsisime poodi, mille leidmine oli Sintras üsna keeruline, kuid õnneks oli see ikkagi olemas. Loomulikult oli nii tore sidrunipuid vaadata ja tegelikult saime ka ühe sidruni, mille rõõmsalt hiljem ka ära sõime.

Teisipäeva hommik tervitas meid päikesepaistega. Peale hommikusööki saime avastada Jerionimose kloostrit, kahjuks ainult väljaspoolt, sest kloostrisse sisse me ei pääsenud. Piletisaba kloostrisse sisenemiseks oli ülipikk ja kahjuks polnud meil sellist aega, et seal oodata. Kui kooostrit olime väljast juba piisavalt näinud, siis jalutasime ümberkaudsete vaatamisväärsuste juures. Seejärel viidi meid kiiresti Hippotripi amfiibbussi juurde, kus algas meie vahva 90 minutiline seiklus Lissabonis. See oli nii äge linnatuur, mis kulges nii maismaal kui ka vees. Peale seda vahvat seiklust viidi meid kooli, kus toimusid erinevad tegevused. Projekti koordinaatoritel oli töökoosolek ning õpilased suunati koos õpetajaga ruumi, kus nad pidid omavahel koostöiselt tegevust tegema. Õpilaste ülesandeks oli mõelda sellele, missugused on puuetega või erivajadustega inimeste liikumisvõimalused turismiatraktsioonidel. Peale neid tegevusi viidi meid tagasi imelisse Sintrasse.

Kolmapäeva hommik ei alanud nii traditsiooniliselt kui eelmised hommikud. Ungari meesõpetaja soovis naistepäevapuhul meile kõigile õnne ning ta oli kaasanud ka oma grupi 2 poissi ja meie grupi 3 poissi ehk siis kogu 4 grupi meespere. Seejärel jagasid poisid komme. Teekond Sintrast koolini oli rahulik ja sujuv. Selle päeva mõlemad tegevused toimusid koolimajas ning seetõttu oli väga rahulik päev. Kui päeva esimene töötuba hõlmas erinevate füüsiliste puuete mõistmist ja õpetas õpilasi nendega arvestama meie igapäevaelus, siis päeva teine pool tõi kaasa näitemängu. Portugali kooli õpilased olid ette valmistanud esitlused, näitemängud, laulud Portugali kuulsate naiste kohta. Nii see päev möödus ja õhtul oli tore Sintras tagasi olla.

Neljapäeval olid meid ees ootamas aktiivsed tegevused Lissaboni linnas. Õpilased jaotati gruppidesse ja nad mängisid Portugali õpilaste poolt loodud Actionboundi mängu. Õpilased avastasid Lissaboni imelisi paiku ja lahendasid erinevaid ülesandeid. Õpetajad said samuti linnaga tutvuda, kuid seda juba omas tempos. Kokkusaamispaigas leppisime teiste gruppidega kokku, et läheme okeanaariumisse. See oli imeline koht, mis mõjus rahustavalt ja nii hästi, et nii häid emotsioone oli isegi lausa liiga palju. Nii mõnus oli seal jalutada ja kõike uudistada. Enne rahulikku uudistamist oli meil Kärdiga võimalus köistrammiga 15 minutiks sõitma minna, loomulikult kasutasime seda võimalust. Õpilased loobusid ja läksid kohe okeanaariumisse. Sel õhtul oli meil ka ühine õhtusöök Pateo restoranis. Nii tore oli kõikide gruppidega koos olla.

Reedel hakkas asi lõppema, sest kätte oli jõudnud meie viimane päev imelises Portugalis. Hommik algas pakkimisega ja sealt liikusime edasi veel viimast korda sinna sõbralikku kooli. Sinna jõudes kostitati meid muusaikalise etteastega ning jagati diplomeid. Seejärel algas sõit Lissaboni lennujaama. Sõit Bolti taksoga oli seiklusterohke, kuid kohale jõudsime lennujaama kenasti ja turvaliselt. Õpilastel oli hüvastijätt uute sõpradega keeruline, sest selle lühikese aja jooksul said nad suurteks sõpradeks. Õnneks on tänapäeval olemas palju erinevaid viise, kuidas omavahel suhelda. Tagasilend oli aga planeeritust keerulisem. Teekonnal Lissabonist Riiga oli õhuauke ja rappumist. Ja Riiga jõudes tabas meid hoopis üllatus. Meie lend pidi väljuma 23.25, kuid seda lükati kahel korral edasi sest lennuk, mis pidi Tallinnasse tulema, väljus Vilniusest lumetormi tõttu hiljem. Õnneks meie lennuk väljus 00.40 ja seega saime kenasti kodupoole lendama hakata. Teekond Tallinna lennujaamast Raplasse oli täis vaikust, sest lastel oli suur väsimus kallal.

Kokkuvõttes oli tegemist põneva kogemusega. Õpilased said kogeda midagi uut, lisaks said nad ka uusi tutvusi. Seega ootan juba põnevusega järgmisi õpilaskohtumisi. Aprillis võtab meid vastu Daugavpilsi kool ja mais Almeria kool.

21.03.2023

Pildikaust: https://drive.google.com/drive/folders/1tj4qTt_w4HuM3s9sSst1GTCeaH4mELcM?usp=sharing

Rapla Vesiroosi Kooli õpilased Daugavpilsis multikultuursust avastamas

Meie Erasmus+ projekti teine õpilaskohtumine viis meid Lätti (16.-21. aprill), imelisse Daugavpilsi linna. Meie teekond Daugavpilsi algas 16. märtsi lõuna ajal, kui buss hakkas Raplast Daugavpilsi sõitma. Seekordne reisiseltskond oli taas 8-liikmeline: mina, õpetaja Kärt Kaseorg-Korbe, Eliise Kundla, Kerstin Rahe, Merete-Elisa Uustalu, Annabel Vainula, Gert Pint ja Rihard Ojamets. Teeolud olid kohati väga viletsad, eriti Riiast Daugavpilsi poole sõites. Lisaks olid vihmahood, mis ei lubanud igal pool Läti looduse ilu nautida. Peale 515 km sõitu jõudsime kenasti ja rõõmsalt Latgola nimelisse hotelli.

Hommikul pidime minema J. Pilsudska kooli algkoolimajja (J. Pilsudski Daugavpils State Polish Gymnasium). Tegelikult oli meil hommikul ka üks paras seiklus ja sekeldus, sest trammipeatusi oli üksteise lähedal väga palju ja selgus, et osa trammidest kõikidest punktidest läbi ei liikunud. Haarasime Ungari meeskonna omale kampa ja helistasin meie bussijuhile, kes meid hädast välja päästis. Õnneks viis bussijuht meid kenasti õigeks ajaks kohale. Koolis ootas meid tore muusikaline etteaste.  Seejärel tegid õpilased oma esitlused riigi, linna ja kooli kohta. Oli põnev kuulata ja vaadata, mida teiste riikide õpilased olid ette valmistanud. Meie õpilased olid samuti väga tublid. Jalutuskäigul Daugavpilsis rääkis giid meile põnevaid lugusid, näitas meile kunagist vanglat ja muid nõukogude ajal ehitatud ehitisi. Seejärel külastasime Smakovka muuseumit.

Teisipäeval rääkisid enda elust ja tegemistest 2 ratastoolis vehklejat. Seejärel said õpilased mängida Actionboundi orienteerumismängu ja koordinaatoritel toimus kokkusaamine. Toimus ka põnev töötuba, kuhu kaasati Läti ülikooli inimesed, kes rääkisid erivajadustega inimeste reisimise võimalustest. Seejärel külastasime Martko Rotko kunstigaleriid. Kunsti juurest viidi meid edasi medistsiinivaldkonda ning külastasime meditsiinimuuseumit. Peale seda toimus õpilastel teine Actionboundi mäng

Kolmas päev algas sellega, et meile tutvustati J. Pilsudska kooli põhikooli ja gümnaasiumi maja. Koolimaja ise on väljastpoolt punasest telliskivist, kuid seest väga hubane ja kodune. Seejärel said õpilased tunde vaadata ja projektijuhid osalesid koosolekul. Keraamikakeskuses saime ise oma kunstiteose voolida. Päikese kooli kunstikoolis saime tutvuda koolimajaga ja saime omale vineerist märgid värvida. Peale tegevusi otsustasime oma grupiga Leetu sõita, sest ilmselgelt meile Läti külastamisest ei piisanud ning iga päev meil sellist võimalust ei ole. Avastasime Zarasai järve ümbrust ja nautisime imelist päikeseloojangut.

Neljapäev viis meid Daugavpilsist eemale. Buss viis meid Indrasse, kus kõigepealt külastasime õnnemuuseumi. Seejärel läksime Aglonasse, kus meid viidi leivamuuseumisse. Saime maitsta Läti rahvustoite ja saime ka ise leiba valmistada. Seejärel saime jalutada Kristuse mäel, kus saime vaadata erinevaid kujusid, millel oli kujutatud Kristust kui kuningat. Seejärel külastasime ka Preilit, kus käisime metalliga seotud muuseumis ja töötoas.. Peale seda algas kõige põnevam tegevus. Meid viidi nukumuuseumisse, kus pandi meile kostüümid selga ja pidime igaüks midagi oma projekti kohta ütlema.

Viimane päev algas talendishowga, kus õpilased olid rühmades ette valmistanud oma talentidega seotud etteasted. Seejärel jagati tunnistused ja siis jäi veel üks tegevus, milleks oli mõnusalt jäine uisuseiklus jäähallis.

Aeg Daugavpilsis möödus kahjuks väga kiiresti ja juba tuligi asjad pakkida ja suund kodupoole sättida. Pikk bussisõit sujus vaikuses. Daugavpilsist saime toredaid kogemusi ja inspireerivaid mõtteid. Järgmisena võtab meid vastu Hispaania ning taaskord on meid ees ootamas vahva seiklus.

26.04.2023

Pildikaust: https://drive.google.com/drive/folders/14XwTOwkRZKqOSYo1woMD4716CLkAQqBo?usp=sharing

Rapla Vesiroosi Kooli õpilaste õpilaskohtumine Almerias

Meie Erasmus+ projekti kolmas õpilaskohtumine viis meid Hispaaniasse (01.-06.mai 2023), imelisse Almeria linna. Meie teekond algas 1. mai keskpäeval. Seekordne reisiseltskond oli taaskord 8-liikmeline: mina, õpetaja Kärt Kaseorg-Korbe, Ella-Nora Buschmann, Eliise Kundla, Kaisa Ingeliis Masing, Joosep Pikner, Tõnis Sillamaa ja Renate Väli. Teekond Almeriasse oli väga pikk ja kasutada tuli kahte lennukit ja bussi, kuid kohale jõudes kostitas Almeria meid imeliste vaadete ja sooja õhuga.

Teisipäeva hommikul sõitsime bussiga Cabo de Gata loodusparki. Seal saime nautida erinevaid veega seotud tegevusi. Sõitsime kajakidega merel ja ka kaljude vahel. Lisaks saime kummipaadis ja ka SUP laual olles aerutada. Kõik tegevused olid väga sportlikud ja väsitavad, kuid rõõm südames oli meil kõigil väga suur.

Kolmapäeval saime minna kooliga tutvuma (IES Celia Viñas). Seal toimus tervituskontsert ja õpilaste enesetutvustusvideode vaatamine. Saime osaleda töötoas, õigemini põgenemistoas, mis oli seotud erivajadustega. Seejärel tutvustati meile ka koolimaja, mis oli väga suur ja uhke. Lõpuks saime kuulata ja vaadata õpilaste esitlusi riigi, linna ja kooli kohta. Seejärel vaatasime kõik koos õpilaste tehtud videosid erivajaduste ja kaasamise kohta. Peale seda külastasime Alcazaba väljakut ja hiiglaslikku kindlust, mis oli väga vana, kuid imeline.

Neljapäev oli teistmoodi päev ning hommikul viis buss meid Almeriast Granadasse ja me külastasime Alhambra paleed. Need võimsad ehitised, imelised roosid ja kaunid mustrid - see oli tõeliselt ilus ja tore kogemus. Õhtul saime maitsta Hispaania rahvustoite ning saime taaskord erilise kogemuse osaliseks.

Reede hommikul mängisid õpilased Actionboundi mängu Almeria tänavatel ja ka õpetajad käisid kõikides punktides ja said teada, missuguseid ülesandeid õpilased lahendama pidid. Eriliseks tegi selle asja see, et liikusime kostüümides. Igal rühmal oli oma teema seoses erinevate muinasjuttudega, näiteks “Kaunitar ja koletis”, “101 dalmaatsia koera” jne. Ka õpetajatel oli ülesandeks riietuda Araabia muinasjuttude stiilis. Õhtul toimus lõpupidu, kus saime tunnistused. Lisaks näidati õpilaskohtumise kokkuvõtvat videot ja seejärel tegid Hispaania õpilased ja õpetajad vahva tantsulise etteast

Laupäev algas väljasõiduga Mini Hollywoodi teemaparki, mis asub Tabernases. Päris mitmed vesterni filmid olid seal filmitud. Saime vaadata papagoide etendust ja keskpäeval nägime stseeni tõelisest vesterni märulist.

Taaskord möödus aeg Hispaanias väga kiiresti nagu eelnevatel õpilaskohtumistel, kuid positiivne on see, et saime taaskord toredaid kogemusi, erilis mälestusi ja häid sõpru. Nüüd on õpilaskohtumistega väike paus ja järgmine kohtumine toimub oktoobri alguses Budapestis.

16.05.2023

Pildikausta link: https://drive.google.com/drive/folders/1Z0WdqsNtQOV-q7UwgOs2pxyF4ureDHK6?usp=sharing

Erasmuse päeva tähistamine meie koolis

Traditsiooniliselt tähistatakse üle maailma oktoobris (sellel aastal 09.-14. oktoobril) Erasmuse päevi. #ErasmusDays raames korraldatakse erinevaid üritusi, näitusi, kohtumisõhtuid jm, et tutvustada õpirändevõimalusi, tehtud projektide tulemusi ja kõiki muid põnevaid võimalusi, mis selle programmiga kaasas käivad.

Meie koolis tähistati samuti sellel aastal Erasmuse päeva. Üritus toimus neljapäeval, 12. oktoobril. Meie kooli Erasmus+ projektis osalevad õpilased (igalt õpilaskohtumiselt 2 esindajat - kokku 8 õpilast) tutvustasid 6.-8. klasside õpilastele projektis tehtud tegevusi. Lisaks andsid nad ülevaate õpilaskohtumistel toimunud tegevustest ja sellest, mis neile eriti meelde jäi.

Portugalis oli kõige meeldejäävamad sündmused seotud uhkete ehitistega ja ekskursiooniga, mis toimus nii maa peal kui ka vees. Lätis toimunud õpilaskohtumiselt jäi meelde leivategu ja õnnemuuseumi külastus. Hispaania kostitas meid soojade ilmade ja väga sportlike tegevustega. Ungarit jäävad meenutama erinevad transpordivahendid ja ülimaitsev Ungari toit.

Autor: Ly Torn (projekti koordinaator Eestis)

Fotode autor: Kärt Kaseorg-Korbe

Rapla Vesiroosi Kooli õpilaste õpilaskohtumine Budapestis

Meie Erasmus+ projekti neljas õpilaskohtumine toimus Ungaris (01.-06.oktoober 2023), imelises Budapesti linnas.

Meie teekond Budapesti algas 1. oktoobri keskpäeval. Seekordne reisiseltskond oli 9-liikmeline: mina, õpetaja Kärt Kaseorg-Korbe, Helin Marii Seera, Laura Reemi, Jette Loviise Kase, Roko Kelder, Oskar Lavrits, Rihard Ojamets, Gert Pint. Teekond Budapesti oli taaskord lõbus ja seiklusterohke.

Esmaspäeva hommikul tuli meil minna teisel pool Doonau jõge asuvasse kooli (Új Budai Alma Mater Általános Iskola). Teekond sinna oli huvitav, sest kasutasime metrood, mis läks ka Doonau jõe alt läbi. Metroo peatusest viidi meid kooli vanaaegse Ikaruse bussiga. Seal toimus kena kontsert ja koolimaja tutvustus. Päeva teises pooles toimusid töötoad, milles saime tegeleda loovate ülesannete lahendamisega, näiteks T-särgi disainimisega.

Teisipäev oli Budapesti linna avastamise päev. Hommikul lennutati meid kuumaõhupalli atraktsiooniga taevalaotusesse, 150 meetri kõrgusele. Sealsed vaated olid imelised. Seejärel toimus linnutuur kahekorruselise turismibussiga. Mitmeid tunde kestev linnatuur viis erilistesse paikadesse ja eriliste hoonete lähedale. Nii oli väga tore Budapesti linna avastada. Päeva teises pooles viidi meid erilise rongiga mäkke. Seal osalesid õpilased Actionboundi orienteerumismängus.

Kolmapäeva hommikul viidi meid toredale jalgrattatuurile. See polnud aga tavaline jalgratas, vaid jalgrattakäru, kus vändata tuli kõigil neljal inimesel üheaegselt. Seejärel viidi meid üliuhkesse Parlamendihoonesse ja erilisse illusioonide muuseumisse. Õhtul viidi meid praamiga Doonau jõe peale sõitma ning saime vaadata kauneid hooneid ja vaatamisväärsusi, mis olid ümbritetud säravatest linnatuledest. Need imeilusad vaated olid võrratult ilusad.

Neljapäeval veetsime enamiku seiklusrohkest päevast Buda kindluses. Kaabliraudtee viis meid kindlusesse ja seal toimus taas järgmine Actionboundi mäng ja iseseisev Buda kindluse avastamine. Seejärel said õpilased osaleda põhenemistubades, mis olid taaskord erinevate transpordivahenditega seotud. Seal said õpilased oma teadmisi ja oskuseid proovile panna.

Reedel oli viimane päev imelises Budapestis. Käisime taaskord sealses toredad koolis, saime tunnistused ja õppisime toredaid tantse. Seejärel viidi meid bobikelguatraktsioonile. Seejärel oli meil ühine lõunasöök ja tagasilend koju. Vahemaandumine oli tormises Helsingis. Tormist hoolimata saime kenasti kodumaa pinnale tagasi.

Kahjuks oli see meie jaoks viimane välisriigis toimuv õpilaskohtumine. Nüüd on õpilaskohtumistega väike paus ja järgmine kohtumine toimub aprilli keskpaigas Eestis. Me pakume neile kevadist Eestit ja kindlasti ka meeldejäävaid emotsioone ja kogemusi.

19.10.2023

Pildikausta link: https://drive.google.com/drive/folders/1hKzVQC_Y2S6m3mCnO2LOKy_0_Ii8G1Z4?usp=share_link

Erasmus+ projekti õpilaskohtumine Raplas

Meie Erasmus+ projekti viies ja ühtlasi viimane õpilaskohtumine toimus imelises Eestis, põhiliselt Raplas 15.-19. aprillini 2024. Olime selle õpilaskohtumise võõrustajad. Meile saabusid külalised Portugalist, Hispaaniast, Ungarist ja Lätist - igast riigist 6 õpilast ja 2 õpetajat.

Pühapäeva õhtul läksime külalistele Tallinnasse järele ning tõime nad Märjamaale. Külalised ööbisid Märjamaa Spordihoone hostelis ning seetõttu toimusid ka osad tegevused Märjamaal.

Esmaspäeva hommikul läksime Rapla Vesiroosi Kooli, kus toimus kontsert ja koolimaja tutvustus. Külalised olid vaimustuses meie ilusast koolimajast ja kontserdist olid nad samuti lummatud. Nad ütlesid, et meie kooli õpilased on väga sõbralikud ja aktiivsed. Peale lõunat toimus Actionboundi orienteerumismäng ja bowling Rapla keskuses. Need tegevused aitasid õpilasi lähendada ning nad tundsid koostegutsemisest suurt rõõmu.

Teisipäeva hommikul sõitsime Mukri rappa, kus oli võimalus räätsadel imelist Mukri raba avastada. Rajale läks kaks gruppi, üks laudtee pealt ja teine räätsadel. Meil oli tore kohtumine ka metsisega. Peale lõunat said külalised avastada Märjamaa Noortekeskust. Meie külalised olid vaimustusest sellest, et laste jaoks on loodud sellised toredad ajaveetmise kohad. Peale Noortekeskuse külastust said külalised teha helkureid Wäega Pärimusmajas. Kui küsisime tagasisidet, siis ütlesid, et nad polnud ise mitte kunagi helkureid teinud ja see oli nende jaoks rahustav tegevus.

Kolmapäeva hommikul läksime taas meie imelisse koolimajja, kus külalised nautisid väikest tantsulist tegevust ja bingomängu. Seejärel said külalised kuulata ettekannet Eesti looduse teemal ja voltida vesiroose. Rääkisin külalistele sellest, kui palju on meil rabasid, metsi, saari ja järvesid. Lisaks tutvustasin külalistele meie rahvuslikke looduses olevaid sümboleid, näiteks rääkisin neile meie rahvusloomas ja rahvuslillest. Peale ettekannet said nad oma teadmisi kontrollida toredas Kahoodi mängus.  Seejärel said osalised voltida vesiroose. See tegevus oli nii põnev ja rahulik ja tore oli vaadata, kuidas kõik külalised vapralt vesiroose voltisid. Eesti toidulaual olevad hõrgutised maitsesid meie külalistele väga. Seejärel toimusid ClassVR peakomplektide ja Makey Makey töötuba. ClassVR peaskomplektide tegevuses said osalejad tutvuda virtuaalreaalsusega. Osalejad sattusid Eestis olevatesse imelistesse paikadesse ning seiklesid põnevates ruumides. Makey Makey tegevuses said õpilased tekitada vooluringi, kus rühmakaaslase puudutamisel sai bongosid mängida. Peale lõunat said õpilased läbida aardejahi raja ja lahendada videoülesandeid hoolivuse ja abistamise kohta.

Neljapäev oli Tallinna avastamise päev. Hommikul sõitsime Vabaõhumuuseumisse, kus toimus ringkäik muuseumis ja saime osaleda seiklusmängus. Seiklusmängu ajal hakkas Vabaõhumuuseumis lund sadama ning külalised said kauni lumesajuse vaatepildi. Peale lõunat õppisime tundma Tallinna vanalinna ning meil oli kahetunnine giidituur vanalinnas. Õhk oli karge ning külalised said kogeda seda, kui muutlik võib olla Eestimaa ilm.

Reedel käisime taaskord koolis, saime tunnistused ja vaatasime ning meenutasime projekti jooksul kogetud toredaid mälestusi. Peale lõunat said külalised taas Märjamaa Noortekeskuses aega veeta ning seejärel toimus ühine ajaveetmine Märjamaa ujulas. Külaliste väitel oli see justkui spaapuhkus peale aktiivsest ja toredat nädalat.

Nagu alati, saab iga hea asi ükskord ka otsa. Selle viimase õpilaskohtumisega sai otsa ka meie projekt. See oli imeline rännak ning need head kogemused ja mälestused jäävad aga igaveseks alles.

24.04.2024

Pildikaust: https://drive.google.com/drive/folders/1nvpJRmuBqKKGfjEXctODeoo9P0gmBw9U?usp=drive_link