IT tugi ja haridustehnoloog
Haridustehnoloogi ülesandeks on koordineerida digiõppe alast tegevust, leides uusi innovaatilisi lahendusi, arendades, nõustades ja toetades kooli personali ning õppijaskonda digiajastu vahendite ja võimaluste kasutamisel õppeprotsessis.
Haridustehnoloogi peamised tööülesanded on:
Õppeasutuse töötajate digipädevuste kaardistamine, koolituste koordineerimine, korraldamine ja läbiviimine;
Tehniline ja pedagoogiline nõustamine digitaalse õppevara loomiseks;
Digiõppe-alase info kogumine ja levitamine ning teabe-, infopäevade ja seminaride korraldamine ja koordineerimine;
Digiõppe-alaste metoodiliste ja digiõpet toetavate juhendmaterjalide koostamine ja nende levitamine koolis ja võrgustikes;
Digiõppe-alase strateegia planeerimine ja elluviimine;
Digitaalsete õpikeskkondade haldamine ja arendamine;
Eestis ja rahvusvahelistes haridustehnoloogilistes koostöövõrgustikes osalemine;
Digiõppe ja IKT alaste projektide algatamine, juhtimine ja osalemine.
IT-spetsialisti ülesandeks on kooli arvutivõrgu, arvutiklasside, tarkvara hooldamine ja kasutajatoe andmine.
IT-spetsialisti peamised tööülesanded:
Tagab, et õppetöö kooli klassides ja administratiiv personali töö kooli ruumides toimuks ladusalt kõiges mis puudutab arvuteid, võrku, kaabeldust ja muud IT tehnikat.
Kindlustab arvutite töökorras oleku arvutiklassides, kõrvaldades vead ise või pöördudes vastavate arvutifirmade poole.
Rakendab IT osakonnas uusi ideid arvutustehnika tehnilises valdkonnas. Teeb ettepanekuid uute seadmete hankimisel.
Tunneb huvi ja suhtleb kogu kooli personaliga arvutite, arvutitega seotud töökohtade ja ruumide ning muu tehnikaga seotud probleemide ja ettepanekute osas.
Käib maja peal ringi suhtleb ja märkab. Registreerib vead. Parandab need.
Kontrollib video-, võrgu-, hääle driverite jms õigsust. Kontrollib kas kõik juhtmed, hiired, hiirepadjad, kõlarid, printerid, skannerid on olemas ning töökorras.
Teostab tarkvara tüüp installatsioonitöid. Kontrollib õigete draiverite olemasolu printeritel, videokaartidel, võrgukaartide.