Noortekohtumine "Terves kehas terve vaim" 2022

NOORTEKOHTUMINE „TERVES KEHAS TERVE VAIM“

25. juunil, suviselt kuumal ja soojal päeval tulid Tarsi talus taas kokku Rapla Vesiroosi kooli ja Narva Soldino gümnaasiumi kokku 35 noort. Taaskohtumine oli vaimustav, kohtusime inimestega, keda nägime viimati 2021 aasta vihmasel augusti nädalal. Eelmises laagris mõtlesime ühiselt välja ka selle aasta laagri teema. Korraldajatega kohtusime laagri asjus esimest korda 2021 aasta sügisel. Hakkasime arutama laagri põhieesmärke, milleks on saada teada rohkem vaimsest ja füüsilisest tervisest ning ka sellest kuidas nad on omavahel seotud. Sõpruskohtumine algas korraldajate jaoks paar tundi varem, et ette valmistada õhtuseid tegevusi. Teiste jaoks algas laager telkide ülespanemisega. Kui telgid olid paigas, saime alustada mängudega. Alustuseks tegime tutvumisringi ning hakkasime tegema erinevaid nimemänge. Edasi läks juba keele õppimise peale. See tähendab, et eestlased õpetavad venelaste mõned olulisemad väljendid ja vastupidi. Kui nimed ja näod olid selgeks saanud, algas vaba aeg. Metsas süüdati lõkkeasemes lõke ning kõik, kes soovisid said vestelda, sest sealt oli rääkimist kuulda lausa kolmes erinevas keeles. Tugevalt domineeris eesti keel, aga võis ka kuulda inglise ja vene keelt.

Hommikul oli väga meeldiv ärgata linnulaulu peale, sest veetsime esimese öö lehtlas kus olid teinud omale pesa pääsukesed. Pesime hambad ja läksime sööma. Pärast hommikusööki oli väike hommikuvõimlemine ja saime alustada tegevustega. Hommiku esimeseks tegevuseks oli kohviku meetodil laagri põhiteema arutelu. Kõik said avaldada arvamust vaimse ja füüsilise tervise seoste kohta. Järgnesid juba lõbusamad tegevused. Esimeseks mänguks oli alias. Seal olid eestlased ja venelased eraldi, sest eestlaste alias oli vene keelsete sõnadega ja venelastel eesti keelsete sõnadega. Kell oli juba löönud keskpäeva ja otsustasime mängida pilgutamist, kuni lõunasöögini. Pärast lõunasööki oli paari tunnine paus, kuna väljas oli 30 kraadi otsustasime, et kõik kellel on soovi saavad minna rappa ujuma või lihtsalt võtta jahutava duši. Peale pausi alustasime kultuuriõhtuga. Täpsemalt jagati meid gruppidesse ja hakkasime mõtlema näidendeid. Kui olid näidendid välja mõeldud hakkasime me lihapirukaid küpsetama.

Pärast seda kui need valmis olid esitasime me näidendeid. Kõigile väga meeldis. Õhtusest tagasisidest saime teada, et kõigile meeldisid just need mängud, mida tegid noored noortele.

Kolmanda päeva hommikul äratas meid üles tappev kuumus ning pisikesed putukad kes olid meid öö läbi söönud. Peale söömas käimist tulid meile külla vaimse tervise spetsialistid, kes olid väga sõbralikud ning toredad. Koos joonistasime oma sees olevaid tundeid ning rääkisime mis meie sees tegutseb. Kõikidel olid erinevad tunded ning erinevalt joonistatud, neid oli see tõttu väga tore vaadata.

Tegime veel tegevusi tunnete kohta ning siis tiksus aeg lõuna peale ja läksime sööma kõik koos. Peale söömist käisime kõik koos rabas ujumas, rabavesi oli väga soe ning ilm oli mõnusalt soe. Peale mõnusat ujumas käimist saime nautida tegevusi külalistega, rääksime nende erinevatel teemadel ja kõik nautisid seda kuigi mõned ei võtnud osa, sest arvasid et neil kõik korras.

Õhtu poole kui olime kenasti külalised ära saatnud hakkasime Caesari salatit kambaga tegema. Palju möllu oli ning kõigil oli rõõmus meel üheskoos toitu valmistada. Tegime ka päeva kokkuvõtte, paljud said tänu külalistele teada, et oma probleemidest tuleb rohkem rääkida eriti oma vanematel, sest nad tunnevad sind kõige paremini ja oskavad paremini aidata. Õhtul olime veel lõkke ääres ning siis läksime magama.

Neljandal päeval olid kõik kuidagi väga väsinud aga sellest hoolimata ärkasime kõik üles ja sõime rõõmsameelselt hommikusöögiks putru. Sõime kõhud täis ning oli aeg natuke end sirutada. Võimlesime üheskoos ja jagasime päeva ülesandeid. Päeva esimeses pooles pidid kõik tegema lühivideo meie laagri teemal „Terves kehas terve vaim“ ja teises pooles tegime eurovisiooni. Lühi videosid oli naljakas teha ning palju naerda sai. Videod rõõmsalt üheskoos ära teinud läksime rappa end jahutama. Peale lõunasööki hakkasid kõik eurovisiooniga tegelema ja kõik võtsid väga tõsiselt seda, et tuleksid perfektsed kavad. Olime palavusest ja eurovisiooni tegemisest nii väsinud ja palav oli, et otsustasime jälle rappa minna. Rabast ära tulles üllatas meid äike ja vihm, sellest polnud hullu midagi, sest olime kõik koos katuse all varjus ning mängisime kaarte. Õhtusöögi sõime ära ning asusime eurovisiooni kallale. Esitusi oli palju ning vahvaid, võitjat oli raske leida aga võtjaks siiski tuli Inglismaa ning nad said esitada uuesti oma võiduloo. Peale seda läksime õhtusnäksi tegema ja siis oli tagasiside ring. Tagasisides tuli negatiivset ainult seda, et palju putukaid oli ja rabavalt palav oli. Positiivseks oli super põnev ja vinge eurovisioon, see meeldis kõigile. Peale tagasisidet käisime rabas ujumas vähestega ning läksime telkidesse jutustama.

Viimasel tegevuste päeval oli mõnus hommikul ärgata, sest öösel oli olnud äikesetorm ning oli õues jahedam. Tirisime ennast telgist välja, läksime unistena hommikust sööma. Hommikul mängisime Soldino noorte poolt välja mõeldud mänge mis olid väga lõbusad ning palju naerda sai. Kui olime ära mänginud ja ära naernud tuli jäätise paus ja siis tuli laagri kokkuvõtete tegemise aeg. Täitsime segagruppides töölehti ning arutasime projekti õnnestumise üle. Viimane aktiivne tegevuspäev oli planeeritud lemmikmängudele ja tegevustele.

Tegevusi korraldasid mõlema grupi noored ning pärast seda vaatasime suurelt ekraanilt slaidišoud ja laagris tehtud pilte ning videosid. Vaatasime ka eelmise aasta laagris tehtud keskkonnafilme.

Õhtul oli karaoke ja disko ja niimoodi lõppes meie viimane päev laagris. Märkamatult jõudis kätte 30. juuni . Hommikul ärkasime üles ning asusime asju pakkima. Jätsime hüvasti narvakatega ning suundusime kõik kodu poole.